Titel

Interfiller: Vi fik ro til at skaffe nye kunder

Dato
Hovedbillede
Billede
Intro

Gødningsvirksomheden Interfiller har sammen med ATV-Mentor Arent Bak Josefsen afdækket nye forretningsområder, da de ikke har udnyttet kapaciteten fuldt ud i deres produktion. Interfiller drives af Henrik Gubi og Bettina Gubi, hvor Henrik er direktør. Mentorforløbet har givet skarpt fokus rollefordeling og kompetenceafklaring på tværs af organisationen.

Mentor Arent Bak Josefsen har i 25 år arbejdet med at modernisere og optimere organisationer. Hos Interfiller har han sammen med marketingschef Betina Gubi og CEO Henrik Gubi vendt hver en sten. Det har sendt Interfiller i den rigtige retning. Organisationsændringerne har også betydet, at Henrik Gubi er kommet tilbage på landevejen med at opdyrke nye kunder.

”Udgangspunktet var, at vi skulle have noget mere salg. Vi gik bag ved tingene, og så på, hvad der skulle ændres, for at øge salget. Vi har fået nye øjne på vores ansatte, hvilke kompetencer de har, og om de kan bruges til flere arbejdsopgaver i virksomheden. Det har betydet, at jeg er aflastet i mine arbejdsopgaver, så jeg kan sælge produkter,” siger Henrik Gubi og fortsætter:

”Jeg har rykket mig fra at have et kontorjob til igen at komme ud på vejen og blive en hunter. Det har givet mig større glæde i hverdagen at gøre det. Det er en fed fornemmelse at komme hjem med en god ordre. Det giver flere ordre i bogen, og jeg gør noget, jeg godt kan lide. Det er en branche med høj konkurrence, hvor man skal være hurtig på aftrækkeren. Så det går ikke at hænge i bremsen”

Bedre udnyttelse af medarbejderne

Arent Bak Josefsen har foruden sin erfaring inden for organisationsændringer og lederkompetencer en stor viden inden for jordbrugsforskning. Han var derfor ikke fremmed overfor, hvad Betina og Henrik Gubi arbejdede med.

”Det er pudsigt, hvor hurtigt man finder ud af, hvad man har med at gøre. Det, der er det fine ved Interfiller er, at det i bund og grund er en meget sund virksomhed. De er reflekterende og følger op på det, vi snakker om. Det er et område, der er karakteriseret ved stor konkurrence, og der skal man tænke i, hvilke ressourcer man har i ens medarbejdere,” siger Arent Bak Josefsen.

I mentorforløbet har de derfor arbejdet med at udnytte medarbejderne i Interfiller bedre. Det har betydet at de er begyndt at sælge produkter gennem en samarbejdspartner, de har i Sverige.

Vi er på rette vej

Dykker man ned i tallene, kan gødningsvirksomheden i princippet producere 5 gange mere om ugen med det samme antal ansatte. Da COVID-19 ramte, og der pludselig blev stort behov for håndsprit, var Interfiller lynhurtige til at omstille produktionen til håndsprit.

”Corona beviste, at vi faktisk kunne producere meget mere, end vi gjorde,” siger markedstingschef Betina Gubi.

”Vi har haft syv møder med mentor med hver deres tema. Her vi gennemgået SWOT-analyse, digitalisering, økonomi, eksportstrategi, markedsføring, innovation og exitstrategi. Der er blevet vendt mange sten, og vi føler, at vækstmuligheder har åbnet sig for os,” siger Betina Gubi.

ATV har åbnet op for, at andre virksomheder kan søge en ATV Mentor. Man kan søge ved at udfylde dette spørgeskema (link) og læse mere i denne brochure. Fristen er 15. marts 2021.

Kontakt Maja Lænkholm på 51 85 47 46 eller ml@atv.dk

 

Hvem er ATV Mentor

I ATV har vi samlet en række medlemmer, der er uden for arbejdsmarkedet, men fortsat har masser af indsigt i betingelser for vækst, i vores mentorprogram. En ATV Mentor er en erfaren virksomhedsleder, som har forretningsforståelse og har været igennem virksomhedsudvikling før og har set alle aspekter af det. En ATV mentor trækker på erfaringen med, hvad der skal til  for at vækste.

Kontakt-overskrift
Kontaktperson
Kontakt
Fuldt navn

Maja Lænkholm

Stilling
Specialkonsulent