Hovedbillede
Billede
Digital teknologiforståelse
Titel

Vi svigter vores børn og unge digitalt - læs positionspapir

Octo Slug
Nyhed
Dato
Intro

Digital teknologiforståelse bør være et obligatorisk fag. ATV har skrevet et kort positionspapir, der på få sider ridser fakta op. Brug det, når mulighed gives for at agitere for sagen.

Vi svigter vores børn og unge, hvis vi ikke lærer dem at navigere sikkert i en mere og mere digital hverdag. Og vi svigter også landets digitale og grønne omstilling! 

Digital teknologiforståelse er et selvstændigt sprog. Det skal læres som et fag og bruges i alle andre fag. Regeringens nye folkeskoleudspil rummer meget lidt digital teknologiforståelse.

ATV's uddannelsesgruppe og ATV's Digitale Vismænd har skrevet et kort positionspapir, der på 1½ side ridser fakta op. Brug det, når mulighed gives for at agitere for sagen. Læs positionspapiret.

Læs også ATV's kommentar til TV2. Folkeskoleudspillet er "et skridt i den rigtige retning", mener Mikkel Bohm, der er formand for ATV's uddannelsesgruppe. Men han ærgrer sig over, at det kun bliver et valgfag, så det ikke er alle elever, der får glæde af det. Erfaring viser, at det primært er drengene, der vælger digital teknologiforståelse som valgfag. 

Kontakt
Fuldt navn

Dorthe Brander Pedersen

Stilling
Chefkonsulent
Fuldt navn

Maja Lænkholm

Stilling
Specialkonsulent