Bliv mentor for en vækstvirksomhed
ATV’s mentorprogram er nu midtvejs i sit andet forløb. I begge forløb har omkring 20 virksomheder fået en ATV-mentor i et år. Vi er nu ved at starte endnu flere mentorforløb, og derfor har vi brug for flere mentorer.
Fra første runde er der mange succeshistorier at fortælle, og både virksomheder og mentorer er meget glade for ordningen.
Se to små film, der beskriver ATV-mentorordningen.
og
Hvad kræves?
- Du skal holde mindst fire møder med din virksomhed. Første møde skal være fysisk. Herefter finder I sammen den bedste mødeform (kan f.eks. være over Skype eller telefon).
- Vi holder opstarts-, midtvejs- og slutseminarer. Der ser vi meget gerne, at du deltager.
- Mentoring er frivilligt arbejde ligesom alt andet ATV-arbejde.
Hvad er der i det for dig?
- Du er med til at gennemføre ATV’s ide om at få viden ud i virksomhederne.
- Det er en meget konkret måde at være ATV-medlem på.
- Du kan bringe din viden og erfaringer i spil.
- Du er med til at styrke konkurrenceevnen og lægge grunden til at skabe nye arbejdspladser.
- Man giver noget tilbage til det danske samfund, hvor man selv har nydt godt af uddannelse m.m.
- Det er sjovt og spændende at møde nye og yngre mennesker, at møde iværksættermiljøet, at blive udfordret på ens egen opfattelse af tingene.
Har du lyst til at blive ATV-mentor, kan du kontakte chefkonsulent Dorthe Brander Pedersen i ATV-sekretariatet. Du er også meget velkommen til at ringe eller skrive, hvis du har afklarende spørgsmål.
Programmet er et samarbejde med PwC, Dansk Erhverv og Håndværksrådet samt nu også med Industriens Fond, der står for finansieringen i en treårig periode. Konceptet er, at erfarne ATV-medlemmer med erhvervsbaggrund er mentorer for lederen / ledelsen i ambitiøse mellemstore virksomheder, der har potentiale til vækst. Ledelse, eksport og i et vist omfang kapitalfrembringelse er spørgsmål, hvor mentorer bruger deres kompetencer og møder virksomhederne præcis der, hvor udfordringerne er.